Протягом трьох днів у рамках проєкту «Розмаїття культурно-історичної спадщини нашої землі» на платформі Zoom проходив онлайн-тренінг із розробки настільних історичних ігор. Учасниками заходу стали учнівська та студентська молодь, вчителі і викладачі освітніх закладів Маріуполя та Харкова, працівники історико-культурного заповідника.
Проєкт реалізовано Громадською організацією «Культурно-освітня платформа «Сенс» у партнерстві зі студентським науковим історико-археологічним товариством Маріупольського державного університету за підтримки Українського культурного фонду.
На першому занятті учасники обговорили поняття гри та ознайомилися з її різновидами. Тренер онлайн-групи, співзасновник громадської організації «Інша Освіта» Богдан Вельган розповів про початкові кроки створення гри, зокрема, про умови перемоги, механіку ігрової ситуації та популярні стратегії пошуку ідей.
Наступний день ініціативна група розпочала з «валізки розробника» – активісти ділилися своїми прикладами настільних ігор. Учасникам надали орієнтовні кроки для раціональної підготовки прототипу, тестування створеної гри та поради, як налагодити зворотній зв’язок.
Мені пощастило взяти участь у надзвичайно цікавому й важливому проєкті. По-перше, що здивувало, це те, як студенти ставляться до настільних ігор. Виявляється, що їм це цікаво! По-друге, створювати настільні ігри – це ціла наука зі своєю тематикою, проблематикою, актуальністю.
Радує те, що у групі зібралися люди, які вирують ідеями, які горять самі та легко запалюють інших. Усе це сприяє тому, що концепти ігор швидко наповнюються подробицями, розростаються й оживають на очах. Години проходять майже непомітно, залишаючи величезний багаж знань, яким я обов’язково поділюся з колегами і використаю у роботі,
– учасниця онлайн-тренінгу Тетяна Шкуринська.
За час онлайн-сесії я по-новому розкрив для себе поняття навчальних настільних ігор. Безумовно, для кожного перед початком розробки будь-якої гри важливими є запитання: «Чому саме ця гра навчить? Який досвід вона в собі буде включати?». Розвага та навчання – це дві складові збереження балансу інтересу до ігрової ситуації. Поставлені цілі обумовлюють різні часові рамки ігрових задумів. Також я краще зміг зрозуміти відмінності спортивних, рольових та імітаційних ігор,
– учасник онлайн-тренінгу Володимир Шаргородський.
По завершенні другого дня відбулася майстерня з розробки ігор, мета якої – створення перших прототипів гри про етнічні групи, які населяли Маріупольський повіт у кінці XVIII - на початку XX століття. Напередодні майстерні учасники визначили проєкти настільних ігор: «Купець першої гільдії», «Пам'ятки міста» та «Моє Приазов’є». Після заходу на активістів очікував найскладніший етап у розробці – обробка історичних джерел і літератури.
Завершальний день онлайн-тренінгу розпочався з комплексного розгляду результатів визначених ігор. Тренер ознайомив учасників із наступними теоретичними блоками успішного створення ігор: інструментом «вибір гравця», ймовірністю подій у грі та її балансом, структурою правил, етапами прототипування.
Протягом усього тренінгу я дізнався багато корисного про створення настільних ігор. Виявилося, що потрібно враховувати багато аспектів, щоб гра була цікавою, але при цьому ще й мала навчальний характер. Навіть створення правил гри тепер виглядає не такою легкою справою. Я дізнався про необхідність варіативності дій для гравців під час гри. Ще мені вкарбувалося у пам'яті те, що необхідно обговорити будь-який аспект гри, перш ніж втілювати його на практиці, адже навіть обговорення не є гарантією того, що це все буде працювати. Безумовно, я буду використовувати отримані знання на практиці,
– учасник онлайн-тренінгу Іван Гривко.
Читайте також: Партнерство заради безпеки: запрошуємо молодь до літнього наметового табору Police for Youth (подача заявок – до 27 липня)



 |